divendres, 16 de maig del 2008

Sessió 10

La classe d'avui ha estat relacionada amb lús dels mòbils, dels videojocs i de la televisió.
Primer hem parlat sobre la telefonia mòbil i de les funcions que ofereixen, per acabar fent una reflexió sobre l'ús que fan els nens/es de tots aquests serveis i els possibles usos educatius com poden ser: la comunicació amb alumnes sords per mitjà de missatges o el racó dels mòbils (en aquest cas no funcionen) a les aules de parvulari.
Cal assenyalar el debat sobre si és millor el contracte o el pre-pagament en els mòbils dels menors. Per controlar els destinataris i el temps de les trucades i el consum, és més útil el contracte; però... on queda la intimitat dels usuaris? Encara que siguin menors, són persones i hem de respectar els seus moments d'intimitat. Crec que la tasca educativa de les famílies ha d'anar més enllà del control excesiu dels fills.
Després hem parlat sobre els videojocs i les pegi (informació sobre les característiques del joc)que son:

Cal que els compradors (sobretot els pares) coneguin aquestes indicacions i les llegeixin abans de comprar res. Des de l'escola també es pot informar a les famílies, sobretot en les campanyes de Nadal i Reis.
D'altra banda, hi ha videojocs molt positius que afavoreixen les relacions i el temps compartit en familia (Wii, alguns jocs de la Playstation o la Nintendo DS). Aquesta clase de jocs serveixen per desenvolupar habilitats, la transmissió de valors, estimular la creativitat, la resolució de problemes i l'alfabetització digital.
Per acabar hem parlat sobre la TV i els elements ha tenir en compte: l'espai (és el centre de la casa), el temps (quantes hores seguides podem mirar la tele?), les actituds i valors (quantes coses positives transmet la T.V als menors?) i la comunicació.